Kategoriler

4 Aralık 2012 Salı

Oturma İzni ve Ders Kaydı

Selamlar. Bu yazımda Eramusçuların yaşayacağı ama ilk 2 haftaya mahsus olan "sorunlar" olan oturma izni almak ve ders kayıtlarını sorunsuz tamamlayabilmek üzerine konuşacağım.

Evimizi kiraladık, temizliğimizi yaptık ve oturmaya başladık. Bu arada ev arkadaşlarımın adı Miguel ve Ulises. İkisi de Madrid 3. Carlos Üniversitesi'nden geliyorlar. Biri Real Madrid diğeri Atleticho Madrid taraftarı bu arada :)

Ders kaydıyla başlayacak olursam, ben buraya gelmeden önce Learning Agreement'da koordinatörümüzle 9 tane ders yazmıştım. Ancak buraya geldiğimizde (çoğu kişinin de yaşadığı üzere) derslerin hepsini almak imkansız. Çünkü kimi ders açılmamış oluyor, kimisi açılıyor İngilizce seçeneği yok, kimisi açılıyor ama aynı saatte  başka ders almanız gerekiyor derken tam bir eşleşme mümkün değil. Bu yüzden bazı dersleri silip bazılarını da yeniden ekleyerek çakışma olmayan bir program hazırlıyorsunuz. BME'de sistem şu şekilde; eklenmesini/silinmesini istediğiniz ders isim ve kodlarını e-posta olarak Erasmus ofisine yolluyorsunuz onlarda sizin için ekle/sil yapıyorlar. Tabii burda asıl sorun diyebileceğimiz nokta dersleri doğru ve çakıştırmadan seçebilmek.

Oturma izni almak ise bütün belgeleri tamamladığınızda gayet kolay bir konu ama işte asıl olay belgelerin hepsini eksiksiz tamamlayabilmek. Ben bu belgeleri tamamlama kısmını anlatmadan geçeceğim çünkü anlatmaya kalksam baya uzun ve sıkıcı bir yazı olur. O yüzden gerek görmüyorum. Oturma kartı nedir? derseniz, o kartı aldığınızda sizin 30 günlük vizeyle geldiğiniz ülkede, o ülke vatandaşı gibi hangi tarihe kadar oturabileceğinizi yazan bir kart. Pasaport ile beraber geçerli tabii ki. Örneğin bana yaklaşık 6 ay oturma izni vermişler. 15 Şubat'a kadar burada durabilirim ama ben 31 Ocak'ta Türkiye'ye döneceğim.


Örnek oturma izni kartı.

Bütün belgeleri tamamlayıp başvuru yaptıktan yaklaşık 3 hafta sonra kartım elimdeydi ve artık istediğim gibi herhangi bir Avrupa ülkesine (İngiltere hariç) giriş-çıkış yapabilirdim. Hemen yakın yerlere seyahat planları yapmaya başladım. :) Tabii bu arada üniversitede ders programı netleşmiş ve dersler başlamıştı.

Buraya kadar genel olarak erasmustan, erasmusa gelmeden önceki işlerden, havaalanı ve ulaşımından, üniversiteyi tanımaktan, kiralık ev ve ev arkadaşları bulmaktan, ders kaydı yapmaktan ve "sorunsuz olarak oturmak"tan bahsettim. Gene olarak özetlemek gerekirse karşılaşacağınız olaylar bunlar. Daha ayrıntı olarak aklınıza takılan şeyler olabilir, e-posta yoluyla ulaşırsanız cevapsız bırakmayacağımı söylemek isterim.

Evet, sonraki yazılarda şimdiye kadar yaptığım gezilerden, bu gezilerin bana kattıklarından, gördüğüm yerlerden ve genel olarak Erasmus hayatından bahsedeceğim. Elbette gideceğim daha çok yer var ama ben şimdiye kadar gördüklerimi blogda paylaşana kadar diğer yerleri de gezmiş olacağımı düşünüyorum. Sonraki paylaşımda görüşmek üzere..

04/12/2012 - 13:58
Budapeşte

1 yorum:

  1. Bende iki ay kadar budapestede kadlim. Kiralik daireyi buradan buldum: www.budapestetur.com
    www.budapestetur.com. Her zaman iki kisi kalmayi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil